Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.08.2009 00:23 - Рекламата на туризма за първото полугодие е глътнала 5.3 млн. лв.
Автор: darybg Категория: Туризъм   
Прочетен: 948 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Държавната агенция по туризъм е похарчила 5.3 млн. лв. за национална реклама на туризма. Това сочат данните от отчета на институцията за първите шест месеца на годината. По план през тази година за целта трябва да бъдат изразходвани 8.5 млн. лв. от бюджета, което означава, че рекламата до края на годината ще бъде за 3.2 млн. лв. Основните пера за рекламната кампания са клиповете, завъртани по медиите, и участията в международни изложения.

И през тази година клипове на България традиционно са се въртели по телевизиите Eurosport и CNN. По световния спортен канал е вървяла и реклама на кръга от Световната купа по ски за жени, който се проведе през февруари в Банско. Тогава от агенцията съобщиха, че цената на кампанията е 590 хил. лв. Освен това страната е била представяна и чрез масирана кампания в Чехия и Румъния. В северната ни съседка са пускани рекламни клипове по каналите PRO TV, ACASA TV, PRO Cinema, Sport.ro, MTV, PRO TV International, а в Чехия - по ТV Nova. Всички тези телевизии са собственост на компания CME, която купи през миналата година и българския канал ТВ2, прекръстен по-късно на PRO.BG. Консултант по сделката беше рекламният бос Красимир Гергов, който е и председател на националния борд по туризъм. Кампанията в Румъния е пускана на два пъти - от 10 февруари до края на март и в периода 6 април - 30 юни. В Чехия пък рекламите са започнали да се излъчват през юни и ще продължат да се въртят до края на август, за да се насърчат късните записвания за лятна почивка, обясняват от агенцията по туризъм. В отчета не е записано колко средства са изразходвани за телевизионна реклама в чужбина. В началото на годината обаче от институцията бяха предвидили за целта 2.2 млн. лв.

Активна кампания имаше и по българските медии, като целта на клипчетата беше да стимулират българите да прекарват почивката си в страната. Спотове с гледки от българските курорти са се въртели по всички по-големи канали. Допълнително е закупено и ефирно време в предаването "Пътеводител БГ" по БНТ и са пускани предавания "България - различната" по "Нова тв". PR филми са въртени и по телевизия TV7, става ясно от отчета. Агенцията по туризъм е пуснала и 10 рекламни публикации във в. "19 минути".

За полугодието страната ни е участвала в 30 туристически изложения, е записано в отчета. За пръв път през тази година е организирано и участие на специализираната борса за голф Seul International Golf & Resort в Южна Корея, отчитат още от агенцията по туризъм. За промотирането на България са организирани още семинари в Япония, както и участия в Русия, Холандия и Финландия.

Деница Ватева
Дневник.бгimage


Тагове:   млн,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: darybg
Категория: Туризъм
Прочетен: 54344
Постинги: 21
Коментари: 30
Гласове: 93
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930